ریشه بافی و ترمیم فرشهای دستباف 02144337011

ریشه بافی فرش چیست ؟

قبل از اینکه ریشه بافی فرش یا ریشه زنی فرش چیست را توضیح بدهیم، خود ریشه را باید معرفی کنیم. به رشته های تک رنگی که اغلب هم به رنگ سفید می باشد و در ابتدا و انتهای فرش کار شده است، ریشه گفته می شود.

ریشه ها معمولاً در ابتدا و انتهای فرش قرار دارند و به همین علت بیشتر دچار آسیب می شوند. در صورتی که ریشه های فرش شما آسیب دیده است یا از بین رفته است میتوانید جهت ترمیم آن،ریشه زنی یا ریشه بافی به قالیشویی ها مراجعه کنید .

ریشه های فرش به علت قرار گرفتن در راس ممکن است در کنار دیواری قرار بگیرند که در آنجا رطوبت وجود دارد؛ که این مساله، موجب از بین بردن بافت ریشه فرش می‌ شود.

ریشه های فرش ماشینی، به صورت مجزا پس از بافت فرش، به فرش الصاق می گردد؛ اما ریشه های فرش دستباف به صورت استاندارد از دار قالی بر روی آن قرار دارد.

02144337011

02122069377

 

ترمیم ریشه قالی ماشینی و دستبافت

ریشه فرش به چهار صورت ساده ، توری، گرده دار و حلقه ای است.

که به روش هایی مانند گیس بافت، ریشه بافت، بافت اوریت.

ریشه بافته و برگشته و ریشه با تارهای پیچیده بافته می شود.برای ترمیم ریشه فرش نباید از مواد سفید کننده که باعث پوسیدگی ریشه می شوند، استفاده نمود، هم چنین زدن چسب بر روی ریشه های کار اشتباهی است. زیرا مواد شیمیایی موجود در چسب باعث پوسیدگی آن می شود. ترمیم ریشه فرش دستی، کاری حرفه ای و تخصصی است. کارخانه قالیشویی افرا دارای کادری مجرب و قابل اعتماد برای ترمیم انواع فرش ها است. قبل از ترمیم ریشه یا ریشه دوزی باید نخ و سوزن مناسب با آن قالی انتخاب گردد.نخ ریشه جهت ترمیم برای آنکه قالی حالت بادکردگی پیدا نکند. باید قدر نازکتر از نخ قالی انتخاب گردد. برای انتخاب سوزن مناسب جهت ترمیم، ابتدا سوزن انتخابی را در داخل قالی فرو می کنند. اگر سوزن به راحتی و آسانی در قالی حرکت کند، این سوزن مناسب ترمیم می باد. از روش ها ترمیم ریشه فرش می توان به روش های بطلمه و روش مغزی اشاره نمود.

02144337011

02122069377

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top